Cookies

Táto webová lokalita používa súbory cookie na zlepšenie používateľskej skúsenosti. Používaním našej webovej lokality vyjadrujete súhlas s používaním všetkých súborov cookie v súlade s našimi zásadami používania súborov cookie.

Bravóóó, gratulujem!!!

„To, že budete poznať minulé stratégie iných firiem, vám nepovie nič o tom, čo máte dnes urobiť vy, aby ste v budúcnosti boli úspešní,“ povedal raz niekto múdry a podľa mňa je to úplne presné. Riadiť sa minulosťou pri plánovaní budúcnosti je ako šoférovať auto pohľadom do spätného zrkadla. To, že máte za sebou 100 km rovnej cesty, ešte neznamená, že práve nevchádzate do ostrej zákruty. A to sa s nami všetkými práve deje. Nič nie je, ako bolo. Všetko je zrazu inak. Po uplynulom roku je už, zdá sa, aj najväčším optimistom jasné, že táto divoká jazda sa nedá zvládnuť urputným pozeraním sa do spätného zrkadla. Píšem to preto, lebo v poslednom čase sa ma moji známi aj neznámi čoraz častejšie pýtajú, čo majú robiť, aby sa im opäť darilo. Pýtajú sa ma, ako by vyzerala taká alternatívna marketingová cesta pre ich firmu. A či by som im s tým nepomohol. Moje prvé odporúčanie je, aby zabudli na všetko, čo doteraz robili. Druhé odporúčanie je, aby dôverovali svojmu zdravému rozumu a intuícii. A do tretice pošepnem, aby sa zhlboka nadýchli. Lebo to, čo budú teraz potrebovať, je odvaha začať robiť veci inak. Dnes žiaden univerzálny návod, žiadna škola alebo osvedčené postupy neexistujú. Každá firma, tak ako človek, si musí nájsť svoju vlastnú originálnu cestu. V budúcnosti nebude existovať žiadna dlhodobo úspešná firma, ktorá by mala svoju stratégiu postavenú na kopírovaní niekoho iného. Je doba, keď šťastie opäť raz začína priať odvážnym. Dnes sú krásne časy pre všetkých, ktorí sa živia biznisnápadmi, ktorí hľadajú nevšedné cesty a neznáme riešenia. Jeden príklad za všetky, ktorý ma v poslednej dobe tak nadchol, až som si povedal, škoda, že som to nevymyslel ja :). Vydavateľstvo IKAR a ich Zlatá Biblia! Teraz, keď odvšadiaľ počujeme, že jediné, čo funguje, je inovácia produktu a znižovanie ceny, sa ľudia v IKARe zhlboka nadýchli a urobili to úplne inak. Priniesli na trh hypertradičný produkt za neuveriteľne vysokú cenu. A výsledok? Celý náklad vypredaný niekoľkokrát rýchlejšie ako očakávali. Bravóóó, gratulujem!!! A držím všetky palce do ďalšej práce! Už len dodám, že čerešničkou na torte bol spôsob predaja. O ňom, ako aj o tom, ako „im lepilo“, keď sa rozhodovali, či sa na to dajú, sa dočítate na inom mieste v týchto Stratégiách. Ak ste sa stretli v predvianočnom čase s niečím podobne odvážnym ako Zlatá Biblia, budem rád, keď mi o tom napíšete. A keby ste náhodou boli jeden z tých šťastlivcov, pre ktorých tieto Vianoce budú oveľa bohatšie ako tie minulé, tak nezabudnite, že keď vianočný stromček dáte do stojana dolu hlavou, ostane vám pod ním viac miesta na darčeky :).

Šťastné a veselé!

S pozdravom, všetko je inak!

podpis Igor